Uit een bericht op een andere site:
"Omdat je een toekomst hebt met dit soort leuke dingen (obnoxieuze massa's), is de kans groot dat het geen slecht idee zou zijn om een aardingskabel te maken om naast je andere testapparatuur te bewaren.
Ik zou hem van 10 gauge maken, wat nog steeds ondermaats zou zijn voor de dynamo en startmotor, maar een snelle aan- en afkoppeling zou je nog steeds aanwijzingen kunnen geven.
ZIJOPMERKING:
Velen van ons gebruiken de oude batterijkabel en de testlamp-truc om probleemcircuits op te sporen die de batterij leegtrekken. Dat wil zeggen, nadat we de negatieve kabel van de batterij hebben verwijderd, laten we een 12-volt lamp tussen de kabel en de negatieve pool lopen.
Als het lampje brandt, is er iets in de gesloten circuitmodus, wat de batterij zou leegtrekken, zelfs als deze stilstaat.
Dit kan getest worden: Als het lampje uit is, zet dan de parkeerlichten aan, wat een gesloten circuit creëert, en het lampje zou moeten branden. Zo niet, dan heb je andere problemen, zoals een lege batterij, of de parkeerlichten die niet aangaan bij gebrek aan een werkende zekering of een ander probleem.
Door de lamp naar de positieve pool te verplaatsen, kun je volledig open massa's testen. Je kunt de sonde gebruiken om op verschillende punten van een massa-aansluiting te testen (de bout, de kabelconnectoren, de eigenlijke draden).
Houd er rekening mee dat een massa net slecht genoeg kan zijn om een hoog-ampere apparaat te laten stoppen met werken (lichten, startmotor), maar een zwakkere, zoals de testlamp, kan nog steeds lijken te werken. Dus dit is een alles-of-niets-test.
Ondersteund door een testkabel om een solide massa te bieden voor de verdachte plekken, kan veel geleerd worden. Als hij bijvoorbeeld iets beter probeert aan te slaan, is de veilige gok een slechte massa naar de motor."